Monitoring médií ...

Monitoring médií je nezbytný pro každou moderní komunikační strategii.
Sleduje, analyzuje a vyhodnocuje veškerý obsah, který se objeví v mediálním prostoru, tedy v časopisech, novinách, na internetových portálech, ale i na sociálních sítích.
Proces zahrnuje nejen zjišťování, co se o dané firmě nebo značce píše, ale také hodnocení tónu, který je v informacích přítomen.
Monitoring médií důležitým nástrojem pro budování značky a ochranu reputace. Firma tak má přehled o svém veřejném obrazu a může na situace flexibilně reagovat.

Jak vám v cammino… pomůžeme s monitoringem médií?

  1. Klientovi monitoring médií zajišťujeme na pravidelné bázi.
  2. Sledujeme výstupy v tisku (časopisy, magazíny, noviny), v on-line portálech a na sociálních sítích.
  3. Průběžně klientovi zasíláme informace o jednotlivých výstupech, včetně čtenosti a nákladu daného titulu.
  4. Souhrnné výstupy z monitoringu pak zasíláme přehledně jednou měsíčně.
  5. Klient tak má skvělý průběžný i souhrnný přehled.

Proč je monitoring médií důležitý?

  • Umožňuje sledování veřejného obrazu firmy nebo značky. Pravidelné sledování médií pomáhá udržovat kontrolu nad veřejnou prezentací.
  • Rychlá reakce na krizové situace umožní včas zachytit potenciálně negativní zprávy a reagovat na ně dříve, než se rozšíří. V případě krize je rychlá a cílená komunikace klíčová, aby bylo možné co nejdříve uvést věci na pravou míru, vyjasnit situaci a ochránit reputaci klienta.
  • Analýza konkurence v médiích přináší cenné informace pro strategické rozhodování, zlepšení vlastních marketingových a PR aktivit, ale i pro identifikaci trendů v odvětví a nových příležitostí na trhu.
  • Monitoring je skvělý nástroj pro měření účinnosti kampaní a efektivity PR. Měření, kolikrát byla značka zmíněná v médiích, poskytuje důležité údaje pro optimalizaci komunikace a marketingu.
  • Přehled o tom, co se o firmě a značce píše, pomáhá udržovat dobré vztahy s médii a novináři, reagovat na jejich dotazy a poskytovat relevantní informace.